tisdag 3 november 2009

Jag härmar...


1. Hur gammal är du om fem år? 34,5...
2. Vem var den senaste du träffade?Min kära sambo och min son sitter i soffan brevid
3. Hur lång är du? 158 (trots att jag var 160,5 hos barnmoskan när jag hade fött barn!
4. Vilken var den senaste film du såg? Ja, vad hette nu den? En söndagsfilm som jag somnade ifrån trots att den var rätt bra.
5. Vem ringde du senast? Sara, men hon svarade inte...:(
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Marie i Sthlm: "Den är ganska stor. Kram ". Inser att jag nog bör förklara mig här. Hade före det skickat ett mess där jag frågade om hon hade hittat min klocka i hennes lägenhet, den saknas nämligen...Hon frågade om den var stor eller liten:)
7. Vad är dagens planer? Eftersom sambon för ovanlighetens skull är hemma en veckokväll, så ska jag iväg på innebandy.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, två gånger om dessutom!
10. När såg du senast din mamma? Igårkväll.
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du idag? Kvart i sex ringde väckaren, men jag snoozade till kl sex, så då blev det lite stressigt.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? I soffan där jag sitter nu. Om vi hade haft lite snyggare och skönare soffor, så hade det nog varit en ännu större favorit.
15. Vilken plats föredrar du minst? I garaget och städa...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Sitter nog kvar här i soffan med förhoppningsvis ett barn till och ett annat efternamn.
17. Vad skrämde dig som barn? Spöken!!!
18. Vem fick dig att skratta senast? Melker när han sprang runt på dagis vid hämtning.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag hann faktiskt köpa Phil Collins och Milli Vanilli!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Vi har en av varje och jag skulle vilja byta ut den stationära mot en egen bärbar där jag kan ha alla mina foton...
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Yes.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Helst ett par mysiga tofflor
25.Är du social? Jo rätt så.
26. Vilken är din favoritglass? Utan att tänka svarar jag "pecannöt/kola" men inser att det finns många, många fler sorter också. Polka är även det en favorit. Citronsorbet var en favvis i utlandet när jag mådde pyton.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Göra klart badrummet omedelbums, byta ytterdörr, köpa balkongdörr, göra om rummet på övervåningen, resa, spara till Melker, spara till bröllis...ja det finns många fickor att stoppa pengarna i!
28. Tycker du om kinamat? Ja! Pentryts pizzabagare Tony frågade mig tom, "Du gillar kinamat va?...Hade nog varit där lite väl ofta.
29. Tycker du om kaffe? NEJ!
30. Vad dricker du till frukost? Inget om inte yoghurt räknas?!
31. Sover du på någon särskild sida? Vänster
32. Kan du spela poker? Nej!
33. Tycker du om att mysa? Älskar det! Fredagsmys har nu blivit den fjärde medlemmen av vår familj.
34. Är du en beroendemänniska? Ja det är jag nog.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Vet en, men känner inte honom.
36. Vill du ha barn? Ja, ett till tack. Inte än dock.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och pinsamt lite tyska fast än jag läst det i sex år.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag hade krockat med lastbilen...
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet är ju härligt, om det är så där lagom djupt. Eftersom jag ser en pool varenda dag, så blir man lite less.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, huset och resor, om än det inte blir av så ofta.
41.Äger du dyra smycken? Inte speciellt.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Havgregrynsgröt. Lyxigt värre!
43. Vem är den roligaste människan du känner? Alexandra Hansson står rätt högt upp på listan.
44. Välj ett ärr på din kropp? Fina ärr på knäna från fotboll/inlinesskador.
45. Vad har du för ringsignal? Waterloo (fortfarande, den verkar inte gå att byta...)
46. Har du kvar ett klädesplagg sen du var liten? Ja
47. Flirtar du mycket? Ja med sambon.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild just nu. Headern på Melker har jag själv fotat.
49. Kan du byta olja på bilen? Nix!
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej...puh!
51. Vilken var den senaste bok du läste? Ja, jag håller på med en av Mia Törnblom, men verkar inte vara i ett läsil just nu, så det går lite segt.
52. Läser du dagstidningen? Ibland på nätet.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte det. Tänkte dra in på sådana kostander just nu.
54. Dansar du i bilen? Eh...nej.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4 faktiskt.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Klädsim, isflak. (Lektionsanteckningar)
57. När var du i kyrkan senast? Elsas dop var det nog.
58. Vad ska du göra nu? Söka igenom huset i jakt på innebandyklubban och skorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar