söndag 6 maj 2012

Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne

Helgen har varit händelserik.

Fredag fyllde jag år och vi fick en del gjort. Lämnade en del vintergrejor och hämtade sommargrejor, och bäst av allt så hämtade vi vår nya soffa och soffbord på MIO. Krattade en del av gården och sen kom några tjejer hit på tapas- och vinkväll. Otroligt trevligt att kunna sitta och surra hur mycket och länge vi ville. Finvädret gjorde att vi kunde sitta på inglasningen hela kvällen. Fantastisk mat, fantastiska presenter och fantastiska vänner.

Igår blev det en rantardag i skitvädret (snö den femte maj är inte ok!). Jag och mamma åkte tillbaka till MIO där jag lånade hem en matta som vi ska köpa samt lite pynt. Mat och vinhandling och sedan drog jag och sonen på Villes sexårskalas. Sex år, vad hände?! Kvällen spenderades med våra föräldrar här hemma hos oss. Varmrökt lax, potatissallad och diverse tillbehör blev en god middag och efter det några rundor Sequence.

Sovmorgon till klockan tio var riktigt härligt, sen sålde vi våra gamla soffor och sedan dess har jag plockat, fixat och pysslat här hemma, så roligt. Nu ska jag fortsätta rensa på övervåningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar