tisdag 22 juni 2010

Fotbollspremiär

Hann idag med en liten stund i solstolen på stugan innan det var dags för kvällsjobb. Annars blev det sovmorgon för mig och Melle i sovstugan, närmare bestämt till 08.40. Tackar för det!

Igår var det nygammal premiär för mig i fotbollsskorna. Trots att jag tidigare spelat i 21 (!) säsonger, så kändes det ovant att snöra på sig skor och ta på sig benskydden. Men oj så roligt det var att spela. Att sedan snabbhet, tuffhet och fotbollskondis inte var på sin plats är ju en annan sak. De vi mötte var unga, fräscha, snabba och samspelta, så vi fick nog ändå vara lite nöjda med 0-1 i baken. Bättre lycka nästa gång! Det träningspasset fick minsann ersätta ett av mina löppass som jag annars skulle ha gjort i veckan.
Nu, åter till min middagsrast.

1 kommentar:

  1. Jag kände samma ifjol då jag gjorde en liten "comeback" i målet. Det kändes helt konstigt att ta på sig benskydden och fotbollsskorna men sen när man väl var på plan så kom känslan tillbaka =)Det var grymt kul och fast jag var grymt otränad så kom man som in i de gamla takterna. Dock var man inte lika snabb och smidig som förr och jag tyckte straffområdet kändes mycket större av nån anledning =) men kul var det.
    Blir det fler matcher?

    SvaraRadera