torsdag 23 augusti 2012

Working 9 to 5, eller ja 7 till 4

Att jobba 7-16 måndag till fredag är inget för mig. Det känner jag nu så här andra arbetsveckan efter semestern, men en sån här vecka till och sedan återgår vi till normala schemat. Trots att vi arbetar var fjärde helg så är de där lediga fredagarna guld värda.

Nu när jag återigen ska arbeta 90 procent och vara ledig varje fredag, så känns det såå bra. Att arbeta torsdagkvällar då arbetsuppgifterna är lite annorlunda än andra dagar och förmiddagen är ledig är bra för mig. Idag har vi haft vattenträningsconvent och för mig blev det två pass. Utmanade mig själv lite och testade att dra upp pulsen och till min förvåning och glädje så kändes det bra! Hoppas det fortsätter så!

Just nu drömmer vi som så många andra om en utlandsresa innan jul. Februari tycker vi annars är en kanontid att åka, men denna vinter passar inte det in i vårt liv, så vi drömmer och kollar efter resor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar