tisdag 22 november 2011

Pippidata

Två burkar fulla med pepparkakor pryder nu köksbänken. Pippidata var förut Melkers ord på pepparkakor.

I vanlig ordning var det igår dags för den årliga pepparkaksbakningen hos mamma. Jag, mamma, Madelene och Melker bakade igår så det stod härliga till (ibland märker jag på mitt sätt att uttrycka mig att jag sett ganska mycket Astrid Lindgren-filmer sista tiden).

Melker gjorde elefantstjärnor och renhjärtan med egen design, så nu har han en liten burk med minipepparkakor som är lämpliga i storlek att äta när han vill ha en kaka.

Det bästa av allt är att de är redo att doppas i kall mjölk. Om jag är riktigt duktig på att plugga ikväll så kanske det får bli min bonus. Just nu ligger det julsaker lite utspritt i kök och vardagsrum. Får se om det blir att piffa lite imorgon...eller kanske nu på en gång?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar