torsdag 16 februari 2012

Många räkor blir det

Fantastisk mat åt vi i Vietnam. Kilovis med räkor i alla dess former. De mest uppskattade blev de chili- och saltgrillade räkorna och tamarindräkorna.

Övriga maträtter var kyckling med cashew, vietnamesisk fisk- och skaldjurscurry, musslor i koriander och kokosmjölk, pizza, hot pot (en slags soppa med fisk- och skaldjur och grönsaker), kött, kyckling med citrongräs och chili, fisk- och skaldjursomelett, goda wraps med grönsaker, kött och brunt ris och den stående förrätten vårrullar där vi både fick färska och friterade och de serverades med färska örter och en het dipsås. Vi var i himmelriket, det kan jag lova!

1 kommentar:

  1. Vilken skön semester ni ser ut att haft! Mycket avis! :)

    Jag vill inte vara en glädjedödare.. men dom här jätteräkorna är verkligen inte bra någonstans, varken för miljön eller att äta, då dom proppar dom fulla med antibiotika och annat skräp. Jag åt det förr, men kan inte tänka mig att stoppa det i munnen längre då jag läst detta! Kolla gärna in!

    http://www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/ata/fisk/jatterakor/

    https://www.facebook.com/KeepEmOffYourPlate

    SvaraRadera