tisdag 3 juli 2012

Semestertider

Dag två på semestern och huvudvärken kom som ett brev på posten när jag vaknade imorse. Brukar bli så när jag slappnar av efter en rätt intensiv arbetsperiod. Snabb tur på stan med mor och son, härlig utedag i solen på stugan med sommarpratare, jordgubbar, grädde och lite fotbollsspel och ikväll var nästan hela stora familjen ut på Sjöbodan för födelsedagsmiddag för min käre far. Riktigt god mat.

Detta får mig helt osökt att komma in på sonen. En fantastisk liten person. För det mesta. Runt lunch- och middagstid är han däremot till salu. Nästan varje dag. Att det kan vara så svårt att äta och tycka om mat. Fil, smörgås och allt gott och sött, ja det gillar han men när det kommer till mat äter han som en myra. Lätt att kräkas och svårt att bajsa gör dessutom sitt. En lättstressad mamma på det gör att jag tycker att det är så jobbigt. Tycker inte om, gillar inte, för starkt., det är inge gott... Ändring nu Melker. Snälla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar