söndag 16 september 2012

När ska bubblan spricka?

Jag har ett fantastiskt liv. Underbara vänner och familj, ett jobb som jag trivs med, stabil ekonomi, möjlighet till semestrande både i fjäll och utomlands och så vidare. Vi har det bra. Frågan är då om vi har det för bra? Försöker att njuta av dagarna och vara tacksam över allt jag har varje dag som går.

Ändå gnager det. När ska bubblan spricka? Vem är nästa person som dör, blir allvarligt sjuk eller vem blir det som separerar? Jag vet att det låter hemskt att gå runt och tänka så här, men ständigt händer det något nytt som får en att stanna upp och fundera.

När jag idag tog en liten promenad från jobbet hamnade jag utan att tänka på det på gravplatsen. En, väldigt nygjord grav och en som gjordes i vintras fick det att knyta sig i magen. Livet kan vända så fort. Hur tusan ska man bete sig för att leva ett härligt liv och dö av ålderdom? Kan bara konstatera att det är tur att man inte vet vad som väntar.

5 kommentarer:

  1. Lev livet som du känner för, njut.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Hörde att du jobbade på badkalas igår!! Var också förbi samma gravplats i fredags. Den alldeles nya borde verkligen inte vara där!!! Vi får njuta av livet så gott vi kan! Kram!

    SvaraRadera
  3. Mmmm det är tur att vi inte vet. Jag vill inte veta.

    Men jag tycker det är lite läskigt att du skriver det som om du förväntar dig att något ska hända, du skriver NÄR ska bubblan brista= Inte tänk OM bubblan brister. Men det är klart det enda vi vet är att vi alla dör en dag, så tids nog brister bubblan oavsett. Men förhoppningsvis på de bästaste sätt - för du för tjänar det bästa min vän!
    Kram Titi

    SvaraRadera
  4. Klokt skrivet Titti och ja, jag fick mig en tankeställare där. Självklart är det "tänk OM"...Kramar

    SvaraRadera