onsdag 13 juli 2011

Så här blev det...


Den fjärde januari i år skrev jag ner några tankar inför det kommande bröllopet. Kul! Tänkte nu, med facit i hand kolla av lite vad jag skrivit.

Jag skrev att jag nog skulle komma att prata mycket bröllopssnack under det kommande halvåret och så blev det ju minsann, men jag vet att alla brudar förstår hur det är!

Datumet, 9 juli 2011 blev det som planerat och efternamnet Johansson.

Klänningen trodde jag skulle vara kort. Den blev någonstans mittemellan kort och lång. Så pass kort att mina svarta skor syntes. Trodde innan att de skulle vara t.ex. röda eller cerisa, men eftersom min klänning var "rätt mycket" i sig så fick skorna matcha bältet.

Tuff frisyr med någon grej i, blev en härligt lockig skapelse med flor och fjäder som jag verkligen trivdes i, kände mig så fin. Att ringen skulle ha en sten i stämde inte, det blev en hel rad med stenar som ny pryder mitt finger.

Att Melker och hans fyra kusiner skulle gå före oss in under vigseln blev precis som jag hade tänkte mig och det kändes hur bra som helst. Fem underbara barn och ungdomar.

Anders kläder såg jag inte framför mig just där i januari, men han var så snygg, min man! Solen strålade som jag hoppats, och min väns man vigde oss vilket kändes tryggt och bra. Borgerlig vigsel är att rekommendera! Min kusin Micke Holm sjöng ingångs- och utgångslåtarna som var Kärleksvisan och Kärleken förde oss samman samt sjöng andrastämman när mamma sjöng Du fyller mitt sinne. Underbart!

Vigsel- och festplats blev ju Nötön vilket var ett av alternativen redan i januari. Det andra alternativet var Sandön i Sjulnäs. Partytält pyntat och mysigt - check. Inget honnörsbord - nja, nästan. Det blev jag och mannen där framme eftersom vi var lite svårplacerade eftersom vi inte ville sitta med våra ryggar mot någon. Blev bra kändes det som.

Förrätt, buffé, kaffe, avec och bröllopstårta - check. Lekar och tal - check och sedan dans vilket var som vi önskat, men vi dansade direkt på gräset istället för på trasmattor som jag skrivit innan. Nattdopp blev det för några stycken samt bastubad.

En helt fantastisk dag, kväll och natt. Vi kunde inte önskat oss en bättre fest (förutom myggen som kom oinbjudna efter lite kvällsregn)...Kärleken övervinner allt!

2 kommentarer: