tisdag 10 april 2012

Lilltjuven har varit framme

Efter att jag hämtat sonen på förskolan drog vi till ÖB för att handla sånt som tagit slut i husvagnen. När vi närmade oss kassorna gick jag iväg för att hämta drickor och lämnade sonen en liten stund. Det var då lilltjuven tog tillfället i akt.

Med busig blick och stängd mun försökte han se så oskyldig ut som han bara kunde trots att jag såg att han hade nåt i munnen. Lillbusen hade tjuvat en godis. Jag förklarade för honom att så fick han ju absolut inte göra och bad honom visa mig godisen eftersom han är allergisk mot vissa godsaker.

"Men mamma, den bara ramlade ner i min hand" var hans försvar.

Ja men självklart, det borde jag ju vetat!

1 kommentar:

  1. Haha! Oskyldig tills motsatsen är bevisad som sin far va? :) / Anna

    SvaraRadera