torsdag 14 april 2011

I huvudet på en...

...bridezilla. Endast tre månader kvar vilket innebär att det endast är tre månader till (förhoppningsvis) som mina nära och kära behöver höra mig surra om tårtor, blommor, dukning och frisyrval. Planen är ju liksom den att jag bara tänkte gifta mig en gång i livet så därför tänker jag att, ja, då får jag surra precis hur mycket jag vill om detta bröllop. Att många lägger dövörat till när jag öppnar munnen, det är ju en helt annan sak:). Efter en vecka i fjällen där jag inte direkt planerade nåt inför bröllopet så inser jag nu att jag kanske måste sätta fart för att sedan kunna njuta av sommaren och inte behöva ta så många stora beslut då. Att det kommer att bli lite pyssel och fix, det vet jag ju, men för att kunna slappna av och njuta av dagen den nionde juli, så hoppas jag att det mesta är klart i god tid innan. Imorgon ska jag och Carro på stan för att kolla lite blommor inför buketten och ska då även tänka lite dukning. Lördagen ska jag och de andra två brudarna ur mitt lilla team, till Luleå för att försöka hitta en klänning till en av de fem näbbarna som eventuellt också ska med. Lagerhaus ska jag in på en sväng för att hitta lite pynt.
Tältet är bokat, ska bara bestämma storleken, men tror att det blir 8 gånger 9 meter. Gasolvärmare ska kollas, bord och stolar bokas så fort vi vet hur många vi blir, göra bordsplaceringar, bestämma hur vi ska göra med porslin och glas, bestämma och provlaga förrätten, besöka Brillans café för att visa tårtställningen så hon vet storleken på tårtan, rodera och gravera ringarna...ja det är väl det jag hade i huvudet just nu i alla fall. Roligt är det som bara den och jag hoppas och tror att vi kommer att ha en underbar dag vilket väder än det blir.
Bröllopsformen är inte riktigt på gång än heller, hoppas den liksom kommer av sig själv när jag lägger om till mer löpning här framöver...
Styelmepretty.com står för bilderna och är ständigt en levererande inspirationskälla.

3 kommentarer:

  1. Åhhh, det kommer att bli så himla bra. Vi ska göra allt för att ni ska få en underbar dag...och prata på du. Den som inte vill lyssna får väl stänga av. Puss!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Det kommer bli ett fint bröllop, bra väder och en kanontrevlig fest. Kram U

    SvaraRadera
  3. AJ såg ut att ha lite svårt att hålla ditt tempo på er morgonpromenad =)

    SvaraRadera