tisdag 19 april 2011

Indonesisk kycklinggryta

Nu börjar ni nog tro att jag snöat in på kyckling och mango chutney och det ligger nog lite sanning i det. Här kommer nästa recept som jag och Carro ska laga tillsammans imorgon. Smaklig spis till ni som vågar er på denna delikatess!

1 grillad kyckling - delas och läggs i ugnsform
1 stor grön paprika - skär i bitar och lägg på kycklingen
2 dl mellangrädde vispas till ett lätt skum
1 krossad vitlök - ner i grädden
1 tsk sambal - ner i grädden
1 dl mango chutney - ner i grädden och skuts in i ugnen i 20 minuter på 225 grader

Ät med ris och sallad.

Om det är någon som kanske känner igen receptet så kommer det från en Viktväktarkokbok som jag fick för flera år sedan och som min svärmor sedan återintroducerat för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar