söndag 18 september 2011

För några år sedan såg det ut så här

Hittade lite gamla bilder på hur det såg ut på gården när vi köpte huset 2006. Baksidan hade vinbärsbuskar och syrénbuskar men ännu ingen inglasning och ingen altan. De två fönsterna till höger är nu i inglasningen och de två till vänster är vid altandäcket.

44 buskar och träd fanns tidigare på gården och vi har nog avverkat 20 st i alla fall plus lite planteringar som fanns här. Man såg knappt huset för alla träd...

Sex svartvinbärsbuskar har nu blivit två (som jag kapade ner helt i helgen så får vi se vad som händer med dem). Det urfula lärkträdet fällde vi för något år sedan och nu till vänster på bilden är det nu en grillplats. Bilder kommer när det är helt klart (kan dröja ett tag)...

Plattgången från postlådan in till huset plockade jag bort i sommar. Nu har vi där gräs och där till vänster om gången grävde jag ur för att underlätta gräsklippningen. Postlådan flyttades och fick ny kostym.

Stor tomt som vi sakta men säkert börjar få lite kläm på. Mycket jobb kvar, men visionen, den finns där.


Just kommit hem från en biodejt med min man. Jägarna 2 som jag faktiskt tyckte var riktigt bra. En perfekt höstfilm. Annars har vi sakta men säkert börjar avverka höstens städning här hemma. Ett måste när man inte städar alls under sommaren. Inglasningens fönster, golv, möbler är klara. CHECK! Bilen tvättad. CHECK! Bara en sisådär femtionio punkter kvar då. Vilken tur att det inte är på ackord! Eller förresten, det hade kanske satt lite sprätt på oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar