måndag 9 januari 2012

Nya rutiner

Termometern visar riktig kyla. -20, brr. Direkt vi kom hem efter jobb och förskola så slängde jag på mig pyjamasbyxorna, det bästa plagg jag vet! Eldar i brasan och myser under en filt.
För övrigt ett halvår sedan den där varma, underbara, fantastiska dagen. Bröllopet. Tiden går verkligen fort!

I helgen flyttade det in en säng i Melker lekrum. Vi har gjort honom riktigt bortskämd genom att alltid ligga brevid honom tills hans somnat. Ofta läst en bok innan eller bara legat och pratat. Absolut supermysigt men det resulterar ofta i att jag också somnar vilket jag inte riktigt gillar. Nu är då tanken att vi ska läsa en bok, sjunga eller att han får lyssna en stund på ljudbok och sedan somna själv. Eftersom vi har sovrummet på övervåningen har han inte kännt sig trygg at somna själv där, så då provar vi här nere. När jag/vi sedan går upp och lägger oss, tar vi med oss honom så får han fortsätta i sin säng där uppe.

Idag på den första dagen blev det mycket gråt, skrik (lät många gånger som att han skulle spy som han gjorde när han var mindre när vi provade olika sovmetoder) och tre uppstigningar varpå jag gick dit och lade ner honom i sängen. Till slut ville han att jag skulle läsa en bok, så det blev en kort sådan och sedan lämnade jag honom igen, betydligt lugnare. Nu sover han sött, så det är bara att fortsätta med detta. Känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar