lördag 13 april 2013

Avslappnad och nöjd

Ligger i sängen och känner mig väldigt trött, lugn och ren! Det blev en fantastisk dag på alla sätt och vis. Jag och Fred spenderade några timmar idag i Ersträsk i mammas barndomshem där Maria med familj plus en annan kusinfamilj spenderade helgen. Utelunch och lite innehäng.

Hämtade sedan Melker och körde båda barnen till Renön där de varit ikväll medan pappan sett hockey och jag varit på spakväll på jobbet. Vilken grym spakväll dessutom.

Fyra underbara tjejer som jobbar på simhallarna håller på att utbilda sig och hade därför anordnat en dag för oss instruktörer som ville. Fick välkomstdryck, 15 minuters ryggmassage och därefter fick vi ligga kvar i lokalen på golvet insvepta i varsin filt. Jag somnade direkt och sov en halvtimma innan de väckte mig:). Fortsatte till den vedeldade utebastun som finns i Munksund och där var det dags för en Bastu Extreme med olika bastusittningar där vi smorde in oss med honung, peelade oss med salt och avslutade med pepparmyntasnö. Mellan sittningarna badade vi i bassängen och åt massor med god frukt.

Fred hade ätit ersättning vilket hade gått bra (heja!) vilket känns toppen! Hämtade hem båda barnen så nu sover de båda så sött. Hoppas bara att den envisa flugan jag hör här i sovrummet inte håller oss vakna inatt och att skotrarna som kör utanför slutar snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar