lördag 10 juli 2010

Loppispremiär


Morgonen spenderades på loppis, det var första gången för mig denna sommar. Hem kom jag med en spis till Melkers rum (anledningen till att jag for dit), en dammsugare till honom som han knappt släppt taget om sedan han fick den, en liten hammare till honom, en liten blå dalahäst (vackert va?:), en klänning till mig och lite annat smått och gott. Köpte sedan en portabel DVD till sonen på Classe O och böt lite presenter som var trasiga och dubletter.

Väl hemma tog vi det lugnt i soffan innan jag greppade pensel och målade underspikningen utanför inglasningen, såå skönt. Målade även om fodret vid vår nya dörr till inglasningen som av någon konstig anledning blev rosa sist jag målade den.
Hade tänkt åka ut med båten ikväll och driva runt utanför Badhusparken där det är Nostalgiafton ikväll, men dagens regn kändes inte så lockande. Nu verkar det däremot klarna upp, så vi får se vart kvällen slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar