lördag 5 februari 2011

Mello ikväll!

Lyssnar på låtar som mest troligt ska spelas under vigseln i sommar, helt underbara! Ser verkligen fram emot denna dag trots att jag vet att det är fem månader dit. Att längta kostar ingenting!

Jobbhelg innebär att man inte hinner särskilt mycket annat än just jobb. Denna dag blir träningsfri trots att jag gärna hade spelat lite boll med tjejerna idag. Mello ikväll och jag och Caroline ska som sagt se det på plats eftersom jag har fått en biljett av dem, hur snällt som helst! Taggade är vi minsann!

För tre veckor sedan bestämde jag och en arbetskamrat till mig oss för att börja väga oss för att liksom ta fart mot sommarformen, och än en gång verkar det som om jag inte känner mig själv. Januari till Mars brukar vara mina tjockmånader där jag är liite rundare om kroppen och har svårt för att motivera och hålla mig i bra form, så jag undrar varför jag bestämmer mig för såna här saker när jag vet att jag har så svårt för det. Igår när jag kom hem från jobbet blev det både chips och godis...

Träningen är det inga problem med för träna, det gör jag, men den där jäkla maten. Jag dras mot allting som jag borde äta lite mindre av, men jag tröstar mig med att April inte är så långt bort. I April blir det på något sätt betydligt enklare, jag är ute och rör mig betydligt mer än bara just när jag tränar och då brukar maten hänga med. Så, om ni ser nåt extra kilo som hoppat på mig, så ska ni banne mig veta, att när sommaren kommer så ska de inte finnas kvar. Så det så!

2 kommentarer:

  1. Det där är "bara" genetiskt, så det ska du inte bekymra dig över. Vi är såna, alltid lite för korta i förhållande till vad vi väger. Far.

    SvaraRadera
  2. Haha oj vad jag känner igen mig i det du skriver om att vara "lite rundare" i formen dessa tider. Min kropp fungerar precis likadant och vågen talar sitt tydliga språk ;) Nåja, som sagt, snart är det April och då brukar det ge med sig. Men visst är det lite irriterande ändå tycker jag ;)

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kramar/Anneli

    SvaraRadera