måndag 23 maj 2011

Hippelippan

För att kunna visa lite bilder från lördagens möhippa har jag helt enkelt lånat några från Carros blogg och från facebook. Tänkte nu berätta hur denna fantastiska dag, en dag ordnad för MIN skull, gick till.

Det började med att jag och Carro skulle till Luleå för att hon skulle sy upp en klänning och jag hade en hel lista att bearbeta inför bröllopet. När vi närmade oss den stora rondellen där man kan ta höger till Kallax, började Carro tuta med en sån här muntuta, med bilens tuta och börja skrika "Jennie, Jennie!". Min omedelbara reaktion (som kan bero liite på att C inte är känd för att vara den bästa bilföraren i stan) blev att jag ropar "Vad fan gör du?"...varpå jag ser en hel hög med tjejer, som ropar, vinkar och har stora plakat som går ut på att, nu jäklar är det möhippa!!! Chocken! Vilken utomkroppslig upplevelse, men en helt fantastisk sådan! Så glad att så många hade möjligheten att komma!

Blev skjutsad till Kallax där jag fick flyga!!! Ett flygplan stort nog för fyra personer och jag hade med mig Liza som filmade hela balunsen. 50 minuters flygning över Luleå, Piteå, Nötön, Renön och Roknäs och överallt såg husen ut som små dockhus. Vi gled fram i 200 km/h på ca 500 meters höjd och det var så vackert! När jag kom tillbaka till Kallax hade Alexandra kommit från Malmö och snart därefter anlände även Titti. Chocken!

Sedan kycklingwraps till lunch som vi åt i Luleå. Där fick jag öppna paket från tjejerna så att jag fick gissa vem de var ifrån och berätta om den historien. Hur kul som helst om än lite svårt ibland.

Vi gick vidare till Inpuls i Luleå där det var dags för ett träningspass. Fick på mig supersnygga kläder och vi gjorde oss klara för Poledancing. Å herre gud. Roligt men absolut svårt! När man väl trodde att man kunde en rörelse så tittade man i spegeln och såg att så var inte fallet!

Detta bjuder jag på...:)



Svettiga och glada var det dags för dusch och fix innan vi åter körde mot Piteå där fest och middag väntade hos Carro. Sammanlagt blev vi 20 st under dagen och kvällen. Fantastiskt! Middagen bestod av tre rätter som kocken från Thai Garden fixat till oss. Tror de flesta tog fler än en gång. Saras pannacotta till efterrätt var ett riktigt bra sockerlock!

Hårprodukter, smink och kläder fick jag låna mig till och det funkade ju det med även om jag minsann har sett bättre hårdagar. Inte lätt med min man (hårman alltså, inte Anders) när jag sparar håret inför bröllopet.

Uppdrag som jag fick anta själv eller ge bort, frågor att besvara samt en dansshow jag hade en kvart på mig att träna in. Om jag skulle göra det sistnämnda bra så skulle jag få ett fint pris. Tydligen gjorde jag det grymt bra :) eftersom mitt pris blev att framföra dansen på Challenges dansscen kl ett på natten. Jag antog även den utmaningen och hoppas att ingen hade en filmkamera tillgänglig just då!



Att jag hade så otroligt roligt hoppas jag alla förstår och vad jag uppfattade så verkade alla ha lika kul. Nu ser jag verkligen fram emot en lika härlig fest den nionde juli! Tack än en gång till alla inblandade för ett fantastiskt minne för livet (mejla mig gärna bilder)...!

5 kommentarer:

  1. Å vilken dag!!! Och vilken fantastisk gåva från dina vänner. Lycka till med allt planerande nu!

    SvaraRadera
  2. OJ, oj, oj vad jag hade velat vara med... Känns tråkigt att jag missade din stora dag men tyvärr är ju inte kloning en möjlighet. Eftersom mamma har en framförhållning som heter duga så hade hon redan bokat resa hit den helgen. Men du var i goda händer, ni verkar haft fantastiskt kul- underbart!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack själv! Det var verkligen en fantastisk dag och du var grym på allt! :) jag har inte lagt in mina bilder på datorn än men så fort jag gör det så skickar jag dom :) sen hoppas jag vi ses snart eftersom jag flyttar hem om en vecka :) puss!

    SvaraRadera
  4. Det var en kanondag!!

    Jag har lagt upp lite bilder på bloggen nu, vill du ha några så skickar jag dem till dig :)
    Kraam!
    Titti

    SvaraRadera
  5. Det var grymt kul!! Bara för att säga det en gång till. Kram

    SvaraRadera