måndag 14 maj 2012

Första dagen på kort vecka

Man kan lugnt säga att jag valde fel morgon att cykla till jobbet. Motvind och duggregn gjorde att cykelturen som jag trodde skulle gå på strax under 30 minuter tog 45 minuter. Riktigt varm var jag när mitt indoorwalkingpass började en kvart senare.

Melkers mormor och morfar ringde idag och frågade om han ville komma dit för att baka och sova över och självklart så nappade han. Maken fick lite gjort ute på gården och jag har gjort en massa matlådor. Blomkål, kyckling, rotfrukter och lax, allt i ugnen fast i olika formar och på spisen puttrade en sorts köttfärs-, svamp- och chiliinspirerad gryta. Nu behöver jag inte svälta på jobbet heller, sicken tur!

Det märks att det börjar bli vår på TV-tablåerna som är riktigt trista. En film får det därför bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar