onsdag 16 maj 2012

Utmanad

Elin har utmanat mig så nu kör vi.

1. Vart skulle du helst vilja resa och varför?
Maken visade i veckan en bild på en paradisö. Aitutaki heter den visst och det var minsann inte gratis att åka dit. Härligt och helt underbart såg det däremot ut, så, ja, jag svarar nog Aitutaki om än det nog är bäst om det bara förblir en dröm. En resa tillbaka till NY, Thailand eller något annat härligt land vore ju inte heller fel!

2. Vad var bäst med 2011?
Eftersom 2011 var året som jag blev Fru Johansson måste jag ju tveklöst svara vårt bröllop!

3. Vad ville du bli när du var liten?
Läste för något år sedan igenom en sån här fyll-i-kompisbok som jag även själv fyllt i några gånger och där var svaret Frisör. Men med facit i hand så hade jag nog inte blivit någon bra frissa för särskilt kreativ med händerna, det är jag inte!

4. Har du något smeknamn?
Nja, jag tror faktiskt inte att någon kallar mig nåt annat än Jennie nu. Tidigare var det Jempan, Perra, Persa, Persson eller JP jag fick heta.

5. 3 saker att ta med till en öde ö?
Båt, solkräm och hatt

6. Vad är du mest nöjd över med dig själv?
Oj vad svårt när man måste tänka efter och rannsaka sig själv så här. Men, det första jag tänker på är i alla fall att jag nu kommit en lång bit på väg från den där blyga lilla bruttan som jag var när jag växte upp. Är alltså mest nöjd med att jag nu är mer självsäker och rätt så sällan blir blyg.

7. Finns det något du vill förändra i ditt liv?
Njae, är nog rätt så nöjd.

8. Vin eller öl?
Wiine. Helt rosa till färgen.

9. Hund eller katt?
Hund. Men helst inget av det. Djur är sötast på avstånd, om det nu inte är en söt valp eller kattunge...

10. Vad skulle du göra om du vann en massa pengar?
Först trista saker som att betala av lån, sen säkra upp Melkers framtid, köpa nytt hus som inte behöver renovering, köpa båt, resa och bara må gott!

11. Hur ser du dig själv om 20 år?
Voine voine, 52 år, så långt vill jag nog inte tänka. Då är ju Melker 24 år och bor nog inte hemma längre. Nä, stopp nu, vi får helt enkelt se vad framtiden har att ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar