måndag 28 oktober 2013

Höstlovsdags

Eftersom Melker är 15-timmarsbarn på förskolan är han hemma med mig och Fred i veckan när det är höstlov så jag tänkte hitta på lite roliga aktiviteter för femåringen våran. Vi är verkligen dåliga på att besöka våra bibliotek så idag gör vi slag i saken och besöker stadsbibblan där de har mysterievecka vilket både jag och Melker tyckte lät spännande. Skridskoåkning och ett besök på luftlandet i Öjebyn blir det nog också i början av veckan.

Slutet på förra veckan rullade på väldigt fort och vi var mest hemmavid. Lite fix och plock här och där, ni vet säkert hur det är. Melkers försimskola på torsdagen, skrovmål och familjebad på fredagen innan vi slappade i soffan. Efter lördagens skridskoåkning gjorde jag en riktigt god gryta till middag innan mannen såg hockey och jag rensade i gamla lådor, innan vi såg Så mycket bättre. Denna söndag har vi hjälpt svärföräldrarna med diverse data/foto/ipadfix och sedan var det makens tur att göra en riktigt höstmiddag med orren han sköt i fredags. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar