tisdag 26 november 2013

Julrenen och hans vän

En av min favoritbloggar när det handlar om pyssel är Inspiration & design och idag fick jag för mig att göra en julren som hon tipsat om. Sagt och gjort, ritade mall på papper, ritade över på kartong som jag skar och ta-daaaa, så bidde det en ren. Originalet var nog lite snyggare, men denna får duga hos oss, tror ändå att Fred kommer att demolera den inom kort. Melker fick också ett pysselil och använde spillbitarna och klippte helt själv till den lilla skapelsen som står bredvid. Mycket snyggare än min julren om ni frågar mig!
 
Samma blogg piffar ofta till olika möbler och inredningsdetaljer med hjälp av olika sorters tejp. Melkers skrivbordslampa fick därför också några varv med washitejp. Lätt att ta bort när man lessnat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar