fredag 5 februari 2010

Pyssel och planering

Efter en fullspäckad och rolig dag sitter vi nu i soffan och slappar framför TVn. Sommarens brudpar (eller nja, brudgummen var inte hemma) bjöd på tacos och så fick vi igång bröllopsplaneringen tillsammans med bruden det andra värdparet C & P. Nu känns det som om vi är på gång, vi har spikat vissa saker som till exempel vilken klänning jag ska ha på mig. Får hålla tummarna att jag passar i den när den väl kommer.Sommarens brud som jag snabbfotade på damtoaletten uppe i Rockefeller Centers bar, en stund efter att Micke hade friat på 65:e våningen.

Jag och Alexandra hade en mysig eftermiddag på stan medan Melker fick mysa med sin farmor och farfar en stund. Jag köpte bland annat en riktigt ful gammal lampa på Kupan som jag har påbörjat "ombyggnationen" av. Klippte bort det fula tyget på skärmen och lindade istället in stommen med svart plastband som jag köpte på Rima. Plastbanden kom även till användning till pallen som jag tidigare har köpt till sonen. Nu är den lite finare än när jag köpte den...ni ska få se någon dag här framöver.

Ska nog lägga mig och läsa en liten stund och vila upp mig inför morgondagen. Ser fram emot en lugn dag och en mer fartfylld kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar