söndag 14 februari 2010

Pysselilet som är här för att stanna

Sitter i sängen och söker lite pysselinspiration på nätet. Hittat en grej som jag funderar på att göra, eller, två saker för den delen. Återkommer om jag försöker mig på dem.

Haft middagsgäster här ikväll, sex vuxna och fyra barn så det var fullt hus. Bjöd på Grekisk pyttipanna med tzatziki och sedan åt vi grönsaker och dipp, såg Melodifestivalen och OS. Hmmm, är alla som kommer före Sverige i OS dopade måntro?

Dagen har bjudit på sol, -2 grader och lite vårkänslor, för nu känns det som om våren är på intågande fast än jag innerst inne vet att det snart kommer ett bakslag med -25 grader... Promenad med lillen i vårvädret, sedan åkte han skoter med sin far och jag åkte en stund till Vallsberget för att titta på när mitt gudbarn/faddebarn (eller vad säger man egentligen?) åkte slalom för första gången. Duktiga killen, han har blivit så stor.

På eftermiddagen fick jag ett pysselil och hittade en gammal vävd rottinglåda (?) från IKEA som tidigare har tjänat som möss- och handsklåda under min studenttid. Den har på senare tid varit bortglömd, så nu tänkte jag ha den som tidningslåda i badrummet, tror jag i alla fall. Började med att spraya den vit men det blev inte fint, så då sprayade jag den svart istället. Får fortsätta spraya imorgon. Fick även upp foton i glasdörrarna på Beståhyllan i tvättstugan och jag tyckte att det blev riktigt mysigt. Så här tråkiga var de innan fotona... (resultatet kommer under de närmsta dagarna). Ska köpa lite kontaktplast att klä den fula varmvattenberedaren med. Någon som vet vart man kan få tag på sånt i Piteå?

Tack och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar