fredag 27 augusti 2010

Plats för både sjal och stövel

Ett segt projekt hos oss är hallen. Sen vattenskadan har det sett hemskt ut, men nu ni, nu blommar löken! Skjutdörrarna på plats, jag har spacklat över alla fula hål och målat om lilla väggstumpen brevid och ikväll har inredningen i skjutpartiet börjat ta form.

Det blir inget märkvärdigt eller för den delen välplanerat skrymsle men kommer nog att rymma lite grejor i alla fall. Eftersom jag älskar sjalar så finns det några stycken i mina ägor, de fick ikväll ta plats i två bortglömda runda lådor som passade utmärkt på de nya hyllorna. Har även gjort en liten anordning för mina stövlar så de slipper ligga ihopskrynklade i något hörn i väntan på sin ägarinna.

Vad jag ska pryda väggstumpen brevid med vet jag inte. Har ni några tips och råd, hojta, jag är idel öra!
Vår mörka entrédörr hade vi planer på att måla vit i sommar samt byta sidoljuset till ett helglasat parti. Sidoljuset står nu i förrådet i väntan på insättning, om det blir i år eller nästa får vi se, så måleriet får snällt vänta tills nästa år. Kanske lika bra det, man vill ju inte vara sysslolös nästa sommar:)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar