tisdag 20 december 2011

Snön lyser vit på fur och gran

Några korsstygnstavlor har jag gjort i mitt liv. De flesta små men en lite större blev det också. Kommer ihåg att jag såg en likadan som denna hos min kusin och vips så ville jag göra en egen. Detta blev verklighet tio år senare och nu kan jag faktiskt tycka att den är rätt charmig, om än detta är den enda årstid när korsstygnen hittar in i huset.
När man kikar ut genom fönstret ser man de snöklädda träden och faktiskt, även gräsmattan är täckt med ett vitt täcke. I skogen är det desto mer snö, fick min man erfara idag när han skulle ut och jaga en stund. Trots att jag jobbar så känns det rätt okej när man slipper handla, hämta och lämna på förskolan. Imorgon börjar jag redan klockan sex på morgonen så jag hoppas jag tar mig i säng hyfsat tidigt ikväll.

Efter dagens jobb möttes jag och maken på stan för en snabb, men effektiv runda på stan så nu är vi klara med inköpen. Ska slå in de sista ikväll och sen är det bara att lägga upp fötterna och vänta in tomten. Efter stadsbesöket fick vi middag hos mapa med resten av familjen. Supermysigt och trevligt avbrott mitt i veckan!

1 kommentar:

  1. En liten fråga, Vart köpte du ditt svarta flor (nät) till bröllopet?

    SvaraRadera