onsdag 27 mars 2013

Å plötsligt blev det varmt i nacken:)



Imorse när jag hade lämnat Melker på förskolan körde jag till vårdcentralen i Öjebyn där jag parkerade bilen, lade Fred i vagnen och tog mig en härlig långpromenad i solskenet. Så fantastiskt härlig vårvintern är! Sedan var det dags för vägning och mätning av pojken (4880 g, 55 cm). Viktkurvan pekar rakt upp och längdkurvan ligger han lite under medel på, ungefär som förväntat.

Efter vägningen lade jag upp honom på skötbordet långt in mot väggen så att han skulle ligga säkert. Jag böjde mig ner för att ta upp en blöja och så plötsligt undrade jag vad det var som jag kände i nacken...Han pinkade världens stråle så jag blev rätt blöt på tröjan och både jag och Anita fick oss ett gott skratt. Fick bli en dusch innan jag, Fred, Malin och Göte åkte och hälsade på Sara och tvåveckor gamla Edvin där vi surrade och fikade i några timmar.

Just nu laddar vi inför påskhelgen som ska firas med lediga dagar tillsammans. God mat, mycket tid ute, slappa i myskläder, godis i påskägget, kortspel och bara vara. Sånt vi gillar och är bra på helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar