fredag 20 september 2013

En fredag i september

Trots, eller kanske tack vare regnrusket så blev det en riktigt härlig dag. Hela förmiddagen tog det mig att höststäda igenom vårt lilla kök. Den lite galna mattan som jag köpte för flera år sedan i den lilla gårdsbutiken i Jävre fick idag byta rum från tvättstuga till kök. Trots att jag i så många år sett den dagligen, känns det som om vi köpt ny matta. Budgetstyling med andra ord.

Var lite huslig och långkokade en älgköttbit i soja och rödvin under tiden jag städade. Det fick bli kvällens middag tillsammans med ugnsrostade rotfrukter. Ett härligt träningspass fick jag till på gymmet just innan det och efter middagen bastade vi hela familjen innan barnen slocknade på soffan. Känns som att helgen kommer att fortsätta i samma slappa stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar