måndag 6 juli 2009

Det rullar på...



Bilder från början av juni i mormor och morfars tvättställ.

Mamma har idag hjälpt mig att städa och att ha hand om Melker. Rent och fint blev det inför onsdagens ettårskalas och torsdagens finfrämmande. Till och med duschväggen och avloppet fick sig en omgång. Att mamma har aningens längre stubin än jag, märktes när vi idag satte upp mörkläggningsgardiner i gästrummet på övervåningen. Ahhh, kort stubin, det är jag i ett nötskal!

Melkers rutiner är just nu väldigt bra. De brukar ha en tendens att ändras när det är som smidigast, men det är väl bara charmigt...?! Somnar strax efter kl sju på kvällen och sen stiger vi upp kl sex för frukost. Gröten har blivit allt mindre intressant, så vi funderar på att ge honom fil och en smörgås eller nåt liknande. Någon som har nåt tips?

Sover en timme på förmiddagen runt 8-9 och sen igen på eftermiddagen runt 13-14. På dagis sover väl de flesta endast efter lunchen, men jag vet då inte hur det ska gå för vår grabb. Det är stört omöjligt att hålla honom vaken på bra humör längre än till 9-tiden på förmiddagen.

Bilder från kvällen här på stugan...(det är ett tangentbord som de får leka med:)!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga badbilder!
    På småbarnsavd på min förskola så har vissa barn sovit både fm och em, och jag vet fler ställen. Man kan ju inte hålla dom vakna om dom är supertrötta, så det kommer nog inte vara nåt problem. Man vill ju ha glada barn =)

    Hoppas ni får ett mysigt 1-års kalas imorrn, det skulle väl bli lite bättre väder också tror jag.
    Ha det bra! Kram Anna

    SvaraRadera