torsdag 16 juli 2009

Pausunderhållning

Far och son.


Mellan penseldragen ikväll, sprayade jag sidorna på en stringhylla svarta, det kommer att bli kanonfint tror jag. Dimman lade sig som ett täcke på ängen nedanför oss, så jag passade även på att fota litegrann.

Har lånat Tre sekunder av min far (600 sidor som han läste ut på en dag), men just när jag tänkte lägga mig och läsa litegrann, började sambon att se SATC-filmen...Fast än jag såg den för mindre än en vecka sedan, kan jag nog inte hålla mig från att se den igen. Boken får vänta en dag till, tror jag...

1 kommentar:

  1. Så roligt med en inglasning, den lär ni använda ofta!

    Med båten åkte vi till öar som Vargön, Mellerstön, Hällskär och Svinöra. På Hällskär är det klippor som känns farligt för barnen men roligt att hoppa i vattnet från för de vuxna. Skönt att slippa sand ibland... Ett bra sovställe är i Mosehs viken där man är skyddad från de flesta vindar. Vi hade önskat att kunna åka ut till Kluntarna men det blåste för mycket. Vi är ju annars mycket i södra skärgården (Stenskär, Jävreholmen, Yxvättingen, Leskär) och där finns de finaste stränderna har vi förstått. Brukar ni sova i båten ofta? Var håller ni till?

    SvaraRadera