söndag 5 juli 2009

Funderingar


När jag ikväll målade det förhoppningsvis sista varvet på utemöblerna kom jag på mig själv att fundera på lite märkliga saker. Undrade hur mitt liv hade varit om mina föräldrar hade varit religösa...
Jag är den som aldrig läst bibeln, åkte till Grekland med mammas kör med familjer istället för att konfrimera mig (de var samma vecka) och som svär lite för mycket. Går däremot gärna till kyrkan och lyssnar på musik.

Funderade på hur livet hade blivit. Kom fram till att följande hade kunnat vara annorlunda
  • Var vi bott (kanske t.ex. Jävre eller Hortlax istället för Öjebyn)
  • Mina vänner
  • Fotbollsintresset kanske inte skulle hållt i sig i 21 säsonger
  • Sambon skulle nog inte varit AJ
  • Sonen skulle inte ha funnits
  • osv osv...

Jag kom fram till att jag nog bara blir knäpp om jag fortsätter att fundera på detta sätt. Typ, vad hade hänt om inte....om inte...om inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar