onsdag 15 juli 2009

Egentid är viktig tid


Ligger i Södra hamn med båten, jag och finaste sambon. Vi har egentid. Känns behövligt just nu. Två nätter utan lillen, var inte planerat så till en början men när farmor och farfar frågade om han ville sova där i natt tvekade vi inte utan begav oss ut för en heldag på vattnet. Efter en kort stunds solning på Fingerman kom spöregnet så då var det slut på det roliga. Hittade sedan mor och far och deras kompisar vid Södra hamn, så de hängde med ut en sväng med båten.

Till min sambos förtret så har jag legat och sträckläst de sista 150 sidorna i Sjöjungfrun och så arg jag var när jag hade läst klart! Så kan det ju inte sluta. Vill läsa mer. Nu!
Har grillat och druckit ett glas rosé till det. Nu ska vi ut och kolla läget här vid båthamn. Imorgon är det husfix och Melkermys, men nu är det egentid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar