söndag 25 april 2010

Ibland krävs det planering

Melkers tårta från ettårskalaset. På min tårta blir det däremot helt andra siffror.Idag kan jag kalla mig logistiker. Enligt wikipedia så handlar logstik nämligen om att uppnå högsta möjliga effektivitet genom bra service och låga kostnader, för att därigenom tillfredsställa olika parter i en flödeskedja.
Så, eftersom jag planerar inköp (t.ex. socker smör och kakao), bakning (förhoppningsvis ikväll och imorgon) och räknar hur många stolar och bord vi har inför mitt kommande 30årskalas så har jag alltså bytt karriär för en stund. Fyller jämnt om en dryg vecka och eftersom kommande vecka mestadels kommer att spenderas i husvagnen så krävs lite planering. Sommarkaka, falsk tosca och en kladdkaka tänkte jag i alla fall göra. Någon som har tips på snabba, enkla långpannekakor?

Familjen är inbjuden på knytis på fredagen efter jag fyllt och dagen därpå (8 maj) får mina vänner och annat trevligt folk komma på fika under dagen om de vill och har lust Vore toppen om ni som känner er träffade slog mig en pling eller hörde av er på annat sätt så jag vet hur många chokladbollar jag ska göra:).

3 kommentarer:

  1. Elsys kokoskaka är ju både snabb, enkel och god. Du kan få recept imorrn om du vill. Kanske inte superfestlig, men omtyckt av alla. Sen är ju morotskaka väldigt gott, tar liiite längre tid dock, men kanske ännu godare. Men varför ska jag sitta och tipsa dig om gott fika, jag får ju inte ens smaka =(

    SvaraRadera
  2. Du kan gärna baka fyra till oss. Jag vet att vi bara är tre, men elton brukar vilja äta en för lillebror/lillasyster oxå. Kram

    SvaraRadera
  3. Baka åt oss också för vi kommer! Kram

    SvaraRadera