lördag 3 april 2010

Påsklugnet har infunnit sig

Efter en lyckad långfredag har vi idag tagit det väldigt lugnt här hemma. Tvättat, packat, gått en liten prommis och hälsat på en riktigt färsk och supersöt liten kille. Fick ha honom sovandes hos mig i säkert en timme vilket var hur mysigt som helst. Strukit gardiner och så har sambon bjudit oss på riktigt gott älgkött med bakad potatis och kryddsmör till.

Fredagkvällen bjöd på tjejkväll med trettioårsfirande för värdinnan och barndomsvännen Marie. Hon bjöd som alltid på riktigt riktigt god mat, man ville aldrig bli mätt! De baconlindade fikonen fick vi som snacks så jag var mycket nöjd!

Jag och jubilaren.
Skål brudar!
Av oss fick hon ett presentkort på Yasuragi, Hasseludden som är ett ställe som man kanske inte alltid tar sig råd att åka till vilket ju passade perfekt som present till Stockholmsbruden.
Påskdukning i vårsolen.
Kusinerna leker med Yatzy.
Svägerskan i solen på stugan.

Broder efter en tung skotertur i slasket på isen.
Madde laddar inför vårt snögubbebyggande.
Nu sitter vi hela familjen nyduschade i soffan och sonen ska alldeles strax sova, lite senare än vanligt. Vi vuxna väntar på fortsättningen av Millenniumtriologin och trots att jag både läst böckerna och sett filmerna så ser jag fram emot kvällens film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar