lördag 3 mars 2012

Jag har hört...

...att man får drömma.

När jag tänker efter är det så mycket jag som jag skulle vilja köpa in till hemmet. En ny soffa, nytt soffbord, matbord, stolar, möbler till inglasning och altan, göra om kallvindan till vårt sovrum, byta golv på resten av övervåningen, måla om huset, bygga om broräcket och "brogolvet", bygga till en liten bit altan och göra klart med trappsteg och plattor runt om hela schabraket, göra om gången från bro till infart med nya plattor, sten, grus, och belysning, gräva ur kring pilen och cembratallen, köpa eller bygga bänkar till grillplatsen...och mycket mycket mer.

Trots att jag vet att man aldrig blir färdig med ett hus så gillar jag att spåna och fantisera på nya idéer. Är man inte gjord av pengar samt lägger dem på mycket annat så förblir det just drömmar, men ibland räcker det gott så. Utemöbler/ny garagedörr eller ny soffa är en av de saker som vi funderar på att beta av allra först på listan.

På MIO finns dessa skönheter som jag tror skulle passa bra hos oss. I mörkgrå eller svart så att det är lätt att ändra med kuddfärger, vilket det inte är när man har bruna soffor som vi har nu. Sofforna går att beställa med fasta plymåer vilket vi vill ha.
Dessa två nedan är samma soffa fast i olika utföranden. Den nedre har också en myshörna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar