onsdag 28 mars 2012

Lillördag hos mig

Denna bild inspirerar mig och får mig att inse att även ett vanligt 1,5-planshus från mitten på sjuttiotalet kan bli superfint. Nu kan det ju vara så att huset på bilden är nyproducerat men det finns ändå vissa likheter med vårt hus. Att jag vill måla huset svart är ju ingen nyhet, men då krävs tydligen noggrann skrapning innan vilket verkar vara ännu mer tidskrävande än själva målningen. Får väl börja köpa lotter så att jag kan leja bort jobbet!

Idag hade jag möjlighet att ta ut en friskvårdstimme för första gången på väldigt länge. Gick ner i källaren på jobbet och körde igång ett kort men intensivt kettlebellpass. Efter tjugo minuter tänkte jag för mig själv "vad tusan gör jag här nere när solen skiner där ute?". Vips hade jag klätt på mig lite mer och gick en 30 minuters härlig promenad. Det är friskvård det!

Efter jobbet hade jag tur och fick riktigt god middag hos Caroline, köpte fodrade gummistövlar åt Melker från Blocket, masserat svärmor, dammsugit och nu sett finalen av Mästerkocken... swisch så var den dagen snart slut. Vilket tur att det är lillördag så att jag inte har så bråttom i säng!

1 kommentar:

  1. Åh det låter underbart! :) Har ni fortfarande snö?
    Kram Titti

    SvaraRadera