lördag 24 mars 2012

Myset fortsätter

Med våren på ingång får jag åter tillbaka lusten att förändra hemmet. Tror att köksfönstret ska få en vit träpersienn, någon som vet var man köper såna? En ny lampa ska hängas upp i ett fönster och jag fick ett plötsligt sug efter att köpa en jordglob, ny eller gammal. Såna värdsliga saker funderar jag på en lördagkväll som denna.

En lördag som för övrigt varit riktigt mysig. Mysa är det enda vi gjort denna helg känns det som. Sett en innebandymatch, varit ute i snön på stugan, bastat, grattat E som fyllt fyra idag och nu ätit tacogratäng och våfflor hos svärmor och svärfar har varit dagens melodi. Imorgon jobb för min del och mannen kommer då hem från fjällen. Min bästaste vän fyller år så kalas och träning blir det också.

Spring forward - fall back. Springer (spring=vår) gör man framåt och faller (fall=höst) gör man bakåt. Alltså ställs klockan framåt inatt.

Spretigt inlägg som slutar med en bild från i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar