onsdag 14 mars 2012

När jag tänker tillbaka på...

Hittade idag denna bild på jobbdatorn från en personaldag vi hade i Stortjärn, Lillpite. Typiskt nog inföll den samma dag som vi hade seriefinal i Sikfors, så jag körde helt enkelt mellan de olika tillställningarna och avslutade kvällen med en härlig jobbfest. Året var 2007...eller 2006.Fotboll var under 21 år en väldigt stor del av mitt liv. Gemenskapen som finns i ett lag eller en grupp av något slag är helt fantastisk. I Öjebyn var det jag spelade de första 16-17 åren för att sedan byta till Sikfors där jag avslutade karriären en månad innan Melker blev till. Utan nick- och dribbelkunskaper fick stundvis förlita mig på snabbhet, styrka och några fula knep här och där. Kort stubin passar inte ihop med fotboll fick jag lära mig via de gula och de röda korten.

På senare år har det blivit någon korpmatch och idag fick jag ett plötsligt sug efter att spela lite igen, på korpnivå då förstås.

Några år senare träffas vi på fester och en del av oss på Amatörkören.



1 kommentar:

  1. Du, jag och Salo, vilken backlinje vi var!! :D
    /Anso

    SvaraRadera