onsdag 19 juni 2013

Summa summarum av mitt träningsmål

Den 15:e maj satte jag upp ett träningsmål för mig själv. Målet var att jag skulle få igång träningen, att få den till att bli en naturlig del av livet, att den ska prioriteras och samt att träningen ska bli varierad. Det känns verkligen som att jag har nått mitt mål vilket känns skönt. Jag har heller aldrig under denna tid tränat motvilligt, utan tyckt det varit roligt (förutom i måndags då jag fick tvinga mig själv dit men det var så skönt efteråt!).

Att jag har snälla personer runtomkring mig som ställer upp som barnvakt när inte Anders är hemma är ju också väldigt lyxigt och något som jag är väldigt tacksam för.
Gjorde ju även ett tillägg 27:e maj som gick ut på att få till bra matrutin, att äta huvudmålen samt fylla på med mellanmål och hålla snasket till helgerna. Tycker jag lyckats hyfsat med det, jag håller det på en lagom nivå för stunden.

Eftersom båda sönerna varit förkylda var det ju inte svårt att förstå att även jag skulle drabbas. Ont i halsen som började lite lätt igår vilket jag känner även idag. Har därför tagit det lugnt med en vilodag igår och idag en lugn promenad.

Mina tjejkompisar som nyss fått barn från Sikforslaget träffades idag hos mig. Då körde vi ett cirkelträningspass med lite redskap som jag har samt några som jag lånat från jobbet denna vecka. TRX, gummiband, pilatesboll, hantlar och kettlebell körde vi. Blir ju på barnens villkor eftersom de inte alltid är nöjda men tycker tjejerna tränade på bra (jag vilade pga min hals). Med fyra bebisar och tre grabbar på två, tre och snart fem år så får vi vara nöjda! Passet vi körde finns snart här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar