torsdag 13 juni 2013

Vad kan man göra på sommaren?

Denna sommar lär jag ju må bättre än förra, så i år kanske det blir av att göra lite aktiviteter och trevligheter nu när jag är hemma med barnen hela sommaren (och maken då förstås när han får semester).
 
Vissa aktiviteter kräver bra väder och de riktigt härliga sommardagarna brukar inte vara så svåra att fylla, det är snarare de lite sämre dagarna då man lätt blir trött och slö, som är svårt att göra nåt vettigt av. Jag är inte av den filosofin att man måste göra nåt varje dag utan en dag hemma på gården räcker väl för mig ibland.
 
Svensbyliden
Fika på Legdgården i Lillpite
Äta palt uppe vid Kvarnen i Roknäs
Våffelgräddning på Kalahatten
Bada och leka vid Sandön
Bastukväll för damer på Sandön
Lek i Badhusparken
Besöka det mysiga fiket vid Västra Kajen
Gläntan
Gå Eliasleden
Fiskecampen
Lekplatsen på Pite Havsbad
Norrstrandsbadet, Sikforspoolen eller Lillpitepoolen
Spela minigolf

Vid dåligt väder ska jag även försöka åka och bada på simhallen eftersom Melker där badar på ett helt annat sätt än på stranden där han mer är en strandraggare:). Fred måste ju också få premiärbada i bassäng vilket han inte fått än. Vilka ställen/aktiviteter har jag missat?
 
En trevlig aktivitet som Camilla och Peder drog med oss på för någon vecka sedan var kosläpp i Bodsjön. Hur mysigt som helst!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar