tisdag 6 augusti 2013

Knäckt

Nu kan jag checka av naprapatbesök på min attgöralista. Har känt mig lite sned och det fick jag förklaringen till idag. Höger sida av bäckenet var snett så han justerade detta, samt knäckte ut en massa låsningar jag haft i bröstryggen. Vilken befrielse att kunna andas ordentligt igen! Nu ska jag försöka bibehålla detta, att stretcha bröstmusklerna samt jobba upp styrkan i ryggen för att inte axlarna ska framåtroteras. Nu känner jag mig även peppad att börja jogga lite mer igen.

I slutet av denna månad åker jag och tio andra tjejer ur vårt vinlotteri till Barcelona för en liten weekend. Eftersom jag och Anders slog något sorts fikarekord förra veckan kände jag mig i söndags peppad att vända sockertrenden. Sagt och gjort, nu har jag bestämt mig för att utesluta godis och fika tills vi åker på resan. Någon chokladboll, nötter eller någon bit mörk choklad är dock ok (lite luddigt kan kanske tyckas, men huvudsaken är att jag får bort allt sånt onödigt som man bara äter för att man t.ex. är gäst hos någon). Ett steg i rätt riktning.

Filar också på ett lite större träningsmål som jag tänker ska starta när vi kommer hem från Barcelona. Har dock lite kvar att fundera på vad gäller den biten, så uppföljning kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar