torsdag 31 mars 2011

Hallen ska piffas

När jag idag satt hos frissan, läste jag en tidning som fick den för närvarande sovande pysselnerven i mig att vakna till liv. Att vi bott i huset i fyra och ett halvt år gör att jag börjar vara rätt less på många tapeter, möbler och annat piff som finns i huset. Övervåningen har vi inte renoverat klart, trädgården skulle behöva en stor makeover samt att ett trädäck ska byggas så småningom i anslutning till inglasningen, som för övrigt borde inredas med möbler anpassade för utrymmet. Rom byggdes inte på en dag och pengarna ska räcka till så mycket annat men visst önskar man att man hade ett hus som stod helt klart en vacker dag. Ibland på kvällarna funderar jag över vad jag skulle vilja, och kunna ändra själv med enkla medel. Att det vore kul med lite nya tapeter försöker jag att inte tänka på, utan ska istället ändra om lite i hallen här framöver. Under vår- sommar och höst behövs inte i närheten lika mycket kläder som under smällkalla vintern, och därför ska de två Malmbyråerna få flytta till andra rum för att ge ett lite luftigare intryck. Kan ju bara hoppas att vi får dit sidoljuset som står och väntar på vinden, samt att ytterdörren får några lager med vitfärg innan vintern återvänder igen. Såg för längesedan en bild på ett utrymme under en trappa. Där stod en fin pinnsoffa likt denna nedan (bilden är från google.se) och under trappstegen hängde några krokar med något fint plagg på. Att drömma går ju alltid...(så hojta ifall du ser en liknande soffa till salu för en billig peng)! Att blogspot funkar lite dåligt för mig nu är lite irriterande. Ibland blir det långa mellanrum mellan styckena och ibland inga mellanrum alls när man väl publicerar inlägget, trots att det ser bra ut innan. I-landsproblem heter det visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar