torsdag 3 mars 2011

Tokigheter

När jag för några veckor hade simundervisning med en årskurs tvåa, frågade en av tjejerna i klassen mig hur länge jag hade jobbat som simlärare? "Ja, några år är det nog nu" svarar jag då varpå tjejen säger "Du är då väldigt duktig!", vänder sig om och simmar vidare mot andra kanten. Sen försöker hon (utan att lyckas speciell bra) viska till sin kompis....: "Jag fjäskar"...


Jag höll på att skratta ihjäl mig, men kunde som tur dölja detta för tjejerna. Så jäkla roligt. Det gjorde min dag!
I tisdags när jag och Melker skulle på middag hos familjen Berg, höll sonen på att bli utan middag. Körde hem från jobbet, trött, trött. Av någon anledning så har tisdagar den effekten på mig. När jag närmade mig deras hus såg jag att jag hade Maria precis framför mig. När jag, nästan samtidigt som henne svängde in på deras infart och skulle stiga ur bilen så ångrade jag mig, stängde dörren och fick snällt backa ut igen. Jag hade glömt hämta sonen på dagis. Ridå!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha ja vad är det Melker på Saltkråkan säger?
    "Denna dagen ett liv"

    Stackars Melker får gå hungrig han ;)
    ~Titti

    SvaraRadera
  2. Haha jag tror jag dör vilket roligt inlägg!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Tack för dagens goda skratt, kusen :) KRAM

    SvaraRadera