söndag 27 mars 2011

Mat i stora lass

Kan påstå att helgen har gått i matens tecken. Igår i form av trerätters och idag lagar vi mat inför veckan samt inför den årliga Hemavantrippen. Lasagne, hel karré i ugn och kycklingsoppa, check, check, check. Min allra bästa vän, Marran fyllde 32 i fredags, så då tyckte jag att det verkligen var på tiden att hon fick sin 30-årspresent som jag gav till henne. Lördagen gick därför på loppis (bara vi, inga barn), tog en promenad runt i barndomsbyn innan hon fick massage på inglasningen, ansiktsmask och fotbad. Kvällen avslutades med en trerätters middag tillsammans med Marran, Johan samt min bror med familj. Förrätten var ugnsrostat grekiskt bröd med en kräftstjärtsröra, till huvudrätt blev det Oxfilé Provencale med smörstekt haricot verts och sockerärtor. Som avslutning blev det ett recept från gayveckan i Halv åtta hos mig, nämligen Het ananascocktail med co-coglass. Utan att vara partisk så blev allting faktiskt riktigt gott. Nu ska jag alldeles strax åka till Step In för att gå på ett Puls-styrka pass (nej, jag ser inte hockeyn) som jag hoppas ska vara så där härligt jobbigt. Sista veckan nu av min månad där, så det gäller att träna det man kan. Vi har för övrigt en son som på några ögonblick växlar från solstråle till minimonster...är det trots på ingång:)?
Några minuter senare...

2 kommentarer:

  1. Det lät onekligen väldigt smarrigt det där! Btw så har då L sannerligen hamnat i trotsträsket...han pendlar mellan arg, glad och lessen ständigt. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Han är för charmig den lille parveln. Kram från moster Gudrun

    SvaraRadera