onsdag 2 januari 2013

2012

2012 var året då vi semestrade en hel del. Två veckor i Vietnamn på bröllopsresa, en hel del fjällresor till husvagnen i Adolfström, Skövde på reunion för mig, Malmö med mannen för att hälsa på vänner och  två veckor i Thailand som avslutning på året.

Sorgen som lamslog oss i början av året låg sedan kvar som en påminnelse att livet inte alltid blir som man tänkt sig och att det gäller att njuta och att leva här och nu. Under hösten blev vi återigen påminda om detta.

2012 var sommaren där värmen aldrig kom igång och jag mådde skit från första semesterdagen på grund av graviditeten. Sommaren då jag åt kräm och smörgås, gillade skuggan och att ligga i soffan.

Här hemma i huset målade och fixade jag till Melkers rum under hösten och sommarprojektet som maken stod för var att färdigställa och bygga ihop inglasning, altan och göra stenläggningen på sidan om.

Min födelsedag firade jag med tjejkompisar och tapas på vår inglasning. Blir nog repris på det nästa år! Hade underbara skåningar på besök i vårvintern och i maj uppdaterade vi vardagsrummet med nya möbler.

Melkers fjärde födelsedag firade vi på Norrstrand med bad för de som ville. En skön kväll med familj och vänner. Tre för min del nyktra sommarfester var Liza och Alexanders bröllop, Carros Party in pink och brorsans Rockabillyfest och jag avslutade den tredje med att kräkas inför onyktra gäster bakom ett träd i Böle. Charmigt.

Jobbat 90% hela året vilket passat mig som handen i handsken. Ledig alla fredagar, annars måndag till torsdag samt var fjärde lördag och söndag. Sicken lyx det har varit att vara ledig hela familjen varje fredag.

Ett år med både med- och motgångar, precis som livet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar