fredag 4 januari 2013

Functional trainer

Nu är den min! Köpte idag en Gymstick functional trainer som funkar på samma sätt som ett TRX eller Jungle Gym. Ska köpa ett tak-/väggfäste bara så är det komplett. Som det är nu kan jag fästa den i ytterdörren. Tanken är att komplettera alla barnvagnspromenader med korta styrkepass när lillen sover i vagnen, så jag hoppas verkligen att det går att genomföra!
En liten video för er som inte vet vad detta handlar om. För att hitta en massa bra övningar på nätet är det bara att söka på TRX.
Som nybliven mamma är det lätt att snöa in på förbränningsaktiviteter som t.ex. promenader och därigenom glömma bort muskelträningen som egentligen är den som verkligen behövs när man ska ta hand om ett eller flera barn. Muskler är något som jag just nu inte har så mycket av, så hemmaträning ska fasiken bli min grej! På tal om muskler så startar alldeles strax Gladiatorerna där Lofsan, en av mina träningsförebilder är med och tävlar, så jag sitter bänkad!

4 kommentarer:

  1. Muskelträning är a o o!
    far

    SvaraRadera
  2. Vill gärna ha ett omdöme om detta redskap senare, kör hårt! :)

    SvaraRadera
  3. Den verkar jättebra! Du kan väl skriva igen och berätta vad du tycker när du kört ett tag?
    Kramis Titti

    SvaraRadera
  4. Styrketräning genom hemmaträning är det bästa! Kramis!

    SvaraRadera