torsdag 24 januari 2013

Den stora bullbakardagen

Alla recept som innehåller jäst har jag en tendens att undvika. Tror liksom inte att jag klarar av att få något att jäsa. Idag har jag dock, 32 år gammal blivit omvänd. Att baka bullar ingår numer i saker jag kan göra.
 
Jag, Melker och mamma gjorde idag drygt hundra bullar som nu ligger redo i frysen ifall det kommer någon som vill hälsa på. Smarriga var de minsann också! Tror nästan att jag ska prova på att göra egna semlor nästa vecka. De behöver ju inte ens kavlas!
 
Kocken Melker i kockmössa och förkläde som mormor sytt till honom.
 
Röra ut jästen
Belöningen!
Det smaskiga resultatet!

Ikväll har jag, mamma, faster och kusin varit på bio där vi såg Les Miserables som jag verkligen gillade. En trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar