måndag 8 juli 2013

Nu har vi en femåring i huset

Igår utnyttjade vi det faktum att jag jobbar med vatten. Badkalas var beställt av födelsedagsbarnet och så fick det bli. Vi blev nog ca trettio personer, vuxna och barn varav de flesta tog sig ett dopp efter fikat. Många fina presenter fick han också, vår femåring!
 

Vi dukade upp fikat i kiosken
Lillebror
Femåringen med morfar
Badbruden Klara

Siri
 Idag var han riktiga födelsedag så den har jag och barnen försökt förvalta på bästa sätt enligt Melkers önskemål (Anders jobbar sina sista dagar innan semester). Solig men rätt luftkall och blåsig dag så förmiddagen spenderades i soffan framför Röjar-Ralf. På eftermiddagen fick vi sällskap av Anna, Siri och Ronja på Nimbys värld där barnen lekte och sprang av sig en massa energi. Fyllde på med lite fika innan de fortsatte.

Är tacksam över att Melker gillar kyckling och ris bättre än t.ex. hamburgare, så middagen åt vi på Thai garden tillsammans med mina föräldrar. Lite mys så här en måndag! Jag blev sugen på mjukglass som jag knappt ätit hittills i sommar, så vi drog på stan för att köpa en sån vilket visade sig svårare än jag trott. Hamnade till slut på ICA där vi fick varsin stor glass som vi inte orkade äta upp. Nu avslutar födelsedagsbarnet sin dag med samma film som på morgonen och alldeles strax är det sovdags. En trött och nöjd grabb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar