söndag 28 juli 2013

Veckan som gick

När jag ska summera veckan som gått så inser jag att vi nog hunnit med en hel del. En massa trevligheter.
 
Måndagen spelade jag och Melker några kubbmatcher, vilket är en av hans favoritsysselsättningar under sommaren. Jag körde igenom ett hemmaträningspass på gården och maken kom hem från fiskeresan. Kvällen spenderade jag med tjejkompisar hos Marie på Nötön. Gott, trevligt och riktigt mysigt.
 
 
Tisdagen började jag med ett härligt backträningspass på Strömlida tillsammans med några fler träningssugna tjejer. Gick upp med stavar, lunkade ner. Fjorton gånger. Sista gången sprang jag upp. Jisses så tungt. På kvällen var vi bjudna till mamma och pappa på stugan där vi åt smarrig rökt abborre med familjen innan vi avslutade med kubbmatch.
 
Onsdag packade vi med oss matsäck och tog vår lilla båt till Böle där vi hängde hela dagen. Lågvattnet gjorde att det var långa fina stränder. Låg och lyssnade på sommarpratare medan Fred sov och de andra två grävde i sanden. En cykeltur till vänner på kvällen där Anders och Melker klippte sig.
 
Torsdag körde vi båten in till stan där vi stannade på en liten strand i några timmar. Lite vattenlek, solning och picknick innan vi åkte hem för att fixa till oss inför kvällens födelsedagsfest hos Caroline. Innan vi åkte dit grattade vi även min bror som fyllde år samma dag. Mycket trevlig fest med god mat och härliga vänner innan vi strax efter midnatt cyklade ut till mina föräldrar på stugan där barnen sov.
 
Fredag tog vi en riktig heldag på Piteå Dansar och Ler då vi kom dit halv tolv och åkte därifrån kring åtta på kvällen. Lunch i matstånden, gjorde tivolit med Madelene och Viktoria, köpte solglasögon till mannen, shorts till mig, middag till oss alla och avslutade med svärföräldrarna på ett annat matställe. Hälsade på Linda och Mattias som campade på Norrstrand under helgen. Melker fick leka med Harry som fyllde år och vi andra satt och surrade.
 
Lördag tog jag en lugn promenad för att få lite luft eftersom jag inte kan träna ordentligt på grund av förkylning. In till stan igen där vi såg det minitriathlon som var på festivalen. Roligt och inspirerande. Lunchade och gick på festivalen, vidare till parken där Melker fick leka, och sedan hälsade vi på Micke och Caroline för en mysig slapparkväll med lyxig räkmacka och Chicagospel.

Idag, söndag tog vi oss iväg på en liten båttur till Fagervik. Picknick, läste bok medan Fred låg på filten och Melker lekte vid vattnet. Var förbi min morbror som fyllt jämt idag, sen kom mor och far på besök, vi rensade upp kaoset här hemma och avslutade med lika grymma räkmackor idag. Nu en slapp kväll i soffan. Jag är trött och hoppas att förkylningen ger sig snart och att min energi återvänder.
 
Anders sista semestervecka börjar imorgon. Hoppas på en lika härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar