torsdag 25 juni 2009

Kossor, glass och mariekex

Mysig dag där jag och vännen satte barnen bak på cykeln och drog till Svensbyliden. Ett riktigt smultronställe med gott fika och trevlig miljö för både barn och vuxna. För lite drygt ett år sedan fotade en kurskamrat min gravida mage på Liden och några månader senare döptes lilleman i deras loge, så det känndes lite speciellt när vi idag åter besökte platsen. Ska åka dit senare i sommar och fota ettårsbilder på M, men det vore kul om han kunde stå själv eller gå lite själv också, just nu är han lite feg.
Melker tittar på fåren som E klappar.



Känner på gräset.
Vi cyklade hem efter en liten omväg runt Perudden och väl hemma lastade vi om till barnvagnen som vi tog till ett annat smultronställe, nämligen fina Sandön i Sjulnäs. När de öppnar fiket ska vi dit och luncha någon dag. Melker kände på vattnet och hade nog gärna badat mer om han fått. Skön badtemperatur även för vuxna fötter!
Nu väntar en helhelg med fotboll så det står härliga till. Melkers två äldsta kusiner spelar och vi är trogna supporters som ska dit och heja. Jag fullkomligt älskar när staden fylls av fotbollsspelande barn och ungdomar (förutom när det tar 15 minuter att köra genom stan, då man är van något annat).
Ikväll somnade jag när jag nattade lilleman och vaknade igen 22.30 när A kom in från altanbygget. Pigg nu? Ja då!



1 kommentar:

  1. Oj så härliga bilder! Liden är ett bra fotoställe! =)

    SvaraRadera